Scarica

Lascia il primo applauso
1 commento

Visualizzato 48 volte, scaricato 3 volte

vicino a Badalona, Catalunya (España)

Recorregut per la Serralada de Marina, de sud a nord.

1 commento

• Foto di avimanel

avimanel 6 mar 2020

Arribar a al Besòs es pot fer moltes maneres. En aquesta ocasió he preferit anar per Santa Coloma per no haver de trobar-me el vent de cara en el tram del riu. D'aquesta forma, fins i tot ja puc gaudir d'unes baixades ràpides en el tram que va des d'el camí de Sant Jeroni fins enllaçar la B-20, un tram de terra i un altre d'asfalt. Però ja es pot gaudir d'agafar velocitats respectables per una bici.

Un cop arribats a Can Zam, s'agafa la part de vianants i bicicletes del passeig d'el Besòs, que s'anomena Ronda Verda. Durant un bon tros anirem per la banda de la bicicletes. Un cop arribats a la zona comuna, aviat hem de tombar a la dreta per una rampa de terra que, moltes vegades, està desfeta per les pluges. És fàcil de veure per què n'hi ha una torre d'electricitat al passeig, és la única en tota la ronda que jo recordi. Superada la rampa de terra s'arriba a la carretera de La Roca. Potser és el tros més perillós del recorregut. S'ha d'anar per la banda esquerra de la carretera en direcció La Roca, i després de la primera corba s'ha d'intentar passar a la banda dreta de la carretera. Vigilant molt pels cotxes que circulen en les dues direccions.

Arribats aquí ve el tram es veu que és un polígon industrial. S'ha d'anar fins l'últim carrer, on al final d'aquest es continua per la dreta, en mig de dos edificis, i altre cop a la dreta en rampa cimentada que va a parar a una tanca. Després és tirar tot recte, sense agafar cap camí de l'esquerra, fins a parar a la Font de l'Alzina. Un cop passada la font i el restaurant, a uns tres-cents metres s'agafa una pista a mà esquerra que mor a una mena de rotonda. Es continua per la banda dreta de les reixes de l'edifici que ve a ser una mena de sender. Pocs metres més enllà s'ha de salvar un obstacle que jo el passo a peu. És un graó de roques punxegudes que si caus te pots fer mal. Jo, per si de cas, vaig a lo segur. Són tres-cents metres de res que van a parar al final d'un carrer de Singuerlin. A partir d'aquest punt la ruta ja no té cap mena de dificultat per seguir-la.

La resta és prou coneguda, es puja part de la Coscollada o el Dipòsit, també li diuen la "Matamachos", que el que puja amb una bici no elèctrica sua de valent. Es pot pujar a la torre de guaita, però com anàvem just de temps, deixem de anar-hi i seguim cap el Seminari.

Després ve les pujadetes per arribar a Nou Pins. Des d'aquí mateix ja ens llencem cap a la pista que surt a la dreta i després altre cop a la dreta fins arribar a la riera on enllaçarem la que va cap a la ermita de la Alegria.

La resta ens porta a la Urbanització de la Virreina i després a Montgat per on passarem per dessota la via del tren per arribar

Puoi o a questo percorso