• Foto di Visita a Almere - la ciutat creada de nou

Coordinate 5871

Caricato 7 settembre 2018

Recorded settembre 2018

vicino Almere Stad, Flevoland (Nederland)

Vam anar a visitar una Almera, una ciutat planificada en el anys 80 per descongestionar l'àrea d'Amsterdam. Volíem veure aquest experiment de laboratori urbà i la veritat és que els barris es veuen força vius i la gent que vam contactar estaba contenta de com viuen. Estan a 30 Km de Amsterdam i tenen tots els serveis que vulguin (com en general tot el país que té una xarxa assistencial completissima). Com podeu veure en les fotos els barris tenen grans parcs, zones verdes i una xarxa de canals que donen un nivell de qualitat urbana inigualable. Hi han barris amb diferents nivells de vida ben barrejats i connectats amb el centre. Han aconseguit una segregació de tràfic entre bicis, cotxes i vianants que en cultures centreeuropea funciona molt bé. Fins i tot ens vam equivocar i vam conduir una estona per una avinguda exclusiva per a autobuses!! La critica la faríem del propi centre que s'ha basat en edificis per les grans corporacions; així els centres comercials i oficines han estat els que han modulat el espai central de la ciutat. Està fora d'escala per una ciutat de 100.000 habitants i malahuradamemt no li està deixant desenvolupar la identitat que qualsevol ciutat necessita. L'experiment és un èxit quasi rotund i us recomanem visitar-lo. Val la pena!