Tempo  8 ore 17 minuti

2,1
4,1

Visto 1411 volte, scaricato 9 volte

vicino Yağca, Antalya (Türkiye)

Karain Dağı, Karain Mağarasının da bulunduğu dağ grubu, Antalya'yı çevreleyen Batı Toroslarda ulaşılabilirliği bakımından avantajlı bir konumda. Antalya Merkezden Karain Mağarası işaretleri takip edilerek Yağca Köyü'ne ulaşılıyor. Köyün dağa en yakın mahallesine kadar şose bir yol mevcut. Rota başlangıcına kadar araçla gitmek mümkün.

Rota hemen orman kenarından başlıyor. Başlangıç noktasından zirve görünüyor. Ben görsel olarak zirveye götürecek rotayı kabaca belirledikten sonra yola koyuldum, herkes kendince farklı rotalar çizebilir. Ben çok dik olmayan, uçurum ve yoğun çalılık, ormanlık bulunmayan bir rota belirlemeye dikkat ettim. Bu rotada bile değişiklikler yapmak mümkün, alternatifler çok. Yalnız hatırlatmakta yarar var, dönüşte tırmandığınız rotayı takip edin, çünkü en ufak sapmalar bile yolu saatlerce uzatmaya veya riskli alanlara girmeye neden olabilir.

Tırmanış öncesi hazırlık. Hava durumunu kontrol edin, açık bir ve rüzgarsız bir gün olması önemli çünkü yükseğe çıktıkça rüzgar ve sis belirebiliyor. Antalya'nın güneşli kış ayları tırmanış için ideal. Normal bir hızla rota yaklaşık 8-9 saatte tamamlanacağı için sabah erken saatlerde tırmanışa başlamak önemli. Saat 06:30-07:00 ideal. Grupla tırmanmak daha doğru olur, çünkü herhangi bir tehlike durumunda yardıma ihtiyaç olacaktır. Sarp kayalıkların ve dik yokuşların olduğu bu güzergahta düşme sonucu yaralanma, sakatlanma gibi tehlikeleri göz ardı etmemek gerekir.

Özellikle dönüş yolunda yorgunluk ve tendon kas-ağrıları sıkıntıya neden olabilir. Kış aylarında güneş saat 16:00 civarı dağın arkasına geçer, gün ışığı ve gölgeler görüş bozukluğuna yol açabilir. İnerken tam karşınızda şahane bir manzara da mevcuttur. Tüm bu nedenlerle iniş yolu kanımca biraz daha riskli.

İnerken ve çıkarken bir ayağınız mutlaka yerde olsun, bastığınız yeri görerek adım atın. Grupla giderseniz çok yakın ve çok uzak mesafelerde takip yapmayın, üst taraftaki sporcunun bastığı taşların yuvarlanma tehlikesini göz önünde bulundurun, ağaçlıklarda ve çalılıklarda öndeki sporcunun gerdiği dallara dikkat edin. İniş yolunda yan yan inmeniz daha güvenli olur. İniş ve çıkışta dümdüz bir hattan çok hafif zigzaglar çizmek de daha emniyetli bir yöntem.

Rotayı takip etmek için GPS cihazı veya bu uygulamaya sahip bir cep telefonu mutlaka yanınızda bulunsun. Hatta iki farklı sunucudan hizmet alan iki ayrı cep telefonu bulundurun çünkü sinyal almasına rağmen telefonla bağlantı kurmak birçok noktada mümkün olmayabiliyor. Yumuşak tabanlı bir ayakkabı sert yokuşlarda tutunmanıza yardımcı olur. Dar paçalı bir pantolon kayalara ve çalılara takılma riskini azaltır. Çok cepli bir avcı yeleği ufak alet ve cihazlara çabuk ulaşmayı sağladığı için yararlı olur. Kaybolma durumları için bir düdük şart çünkü seslenmek çoğu yerde işe yaramıyor, ihtiyaç durumunda işaret dumanı için bir çakmak veya işaret fişeği de bulundurmak iyi olur. Çalıları ve kuru dalları kesmek için ve tırmanırken tutunmak için bir balta işinize yarar. Çeşitli durumlarda kullanmak için mutlaka bir bıçak bulundurun. Bir şapka ve hatta mümkünse bir kask ağaç dallarının ve düşebilecek taşların başınıza zarar vermesini engeller. Bir gözlük böceklerden, dallardan ve tozlardan gözlerinizi korumaya yardımcı olacaktır. Yarım deri eldiven tırmanışta taşların ve ormanda çalıların elinizi yaralamasını kısmen engelleyecektir. Sırt çantanızda ufak bir ilkyardım çantası bulundurmak da faydalı. Tabii ki yeterli içecek ve yiyeceği de unutmamak gerekir. Manzarayı seyretmek ve çekim yapmak için dürbün ve fotoğraf makinesi de alınabilir. Ama gereğinden ağır bir çantanın sizi fiziki olarak zorlayacağı, özellikle çıkışta geriye doğru dengenizi bozabileceğini de unutmayın.

Bildiğim kadarıyla bu rotada tehlikeli yaban hayvanları yok, genelde çobanı olmayan keçi sürüleri oluyor etrafta. Bundan başka kartal veya doğan gibi yırtıcı kuşlar (uçuşlarını çektim ama tam tespit edemedim) da mevcut. Dağ çayı, endirek yemişi gibi bitkiler toplamak mümkün bu güzergahta.

Ben rotada kolaylık açısından bazı işaretlemeler yaptım, güzergahtaki bazı ağaçlara 200-300 metrede bir büyük, mavi poşetler astım, genelde bir önceki ve bir sonraki işareti görecek şekilde yerleştirdim bu poşetleri ama her zaman bu mümkün olmadı. Ağaçların haricinde birçok yerde kayaları sprey boya ile işaretledim, turuncu boya ile yön işaretleri çizdim.

Kolay gelsin.
Start
İlk işaret
İkinci işaret. İlk yokuş başlıyor. Zorlu bir tırmanış.
Üçüncü işaret
Dördüncü işaret - mola
Kayalık denizi başlıyor. Sivri ve keskin kenarlı kayalığın olduğu bir bölüm. Dikkat.
Dönüşte önemli çünkü bu noktanın biraz sağına çıkarsanız yolu çok uzatırsınız ve daha riskli bir bölgeye girersiniz. Çıkışta buradan sonra ufak bir ağaçlık başlıyor.
Çalılıktan çıkış. Tekrar tırmanış.
Sekizinci işaret
Dokuzuncu işaret
Onuncu işaret - dönüşte çalılığa giriş
Onbirinci işaret - solunda endirek yemişi var
Buradan zirveye bir zorlu bir yokuş daha var.